woensdag 22 februari 2012

In het dagboek van Hans Warren


Een van de eerste auteurs die ik interviewde was Hans Warren. Ik was nog maar net begonnen bij Boekblad. Op 22 februari 2000 was het, vandaag twaalf jaar geleden, en het ging over de vertaling van Plato die hij samen met zijn partner Mario Molegraaf maakte. Hij had toen al verschillende delen van het – in het begin – razend spannende Geheim dagboek gepubliceerd. Ik wist dus dat ik maar hoefde af te wachten om te lezen wat híj van het interview vond. In september 2009 was het zover. Warren bleek de avond van mijn bezoek om 21.15 uur in zijn dagboek dit te hebben genoteerd:

Het lijkt me dat de pijn van de gordelroos afneemt. Het gaat eerder jeuken, zoals aan het rechteroor. De ontlastig was zelfs prachtig, een feest. Eten smaakt weer, alleen wijn nog niet. Preices om twee uur was Maarten Dessing van Boekblad hier, op de fiets vanaf het station gekomen. Een aardige, zeer beschaafde jongenman, nogal knap van uiterlijk. Drie uur intensief over de Oudheid praten, het was heel vermoeiend.

Geen opmerkingen: