woensdag 21 december 2011

Jozias van Aartsen is de juryvoorzitter van de AKO Literatuurprijs 2012

Jozias van Aartsen wordt de voorzitter van de jury van de AKO Literatuurprijs 2012. Oud-minister. Burgemeester van Den Haag. En dus weer een politicus: de vierde die ik meemaak na Guy Verhofstadt, Femke Halsema en Ernst Hirsch Ballin. Hij heeft bovendien op dezelfde middelbare school gezeten als ik. Maar dan vele jaren voor mij. De overige juryleden zijn Kathy Mathys, Toef Jaeger, Karl van den Broeck, Fleur Speet en ikzelf.

Het zal ook niet lang meer duren voor de eerste dozen arriveren. Integendeel, nog voor de kerst moeten ze hier zijn. Natuurlijk ben ik wel al begonnen met lezen. Dit boek zal dit jaar meedingen naar de prijs. En deze, deze, deze, deze, deze, deze en deze. Ik schat dat ik minimaal veertig, vijftig inzendingen al heb gelezen - zij het niet allemaal van kaft tot kaft.

Geen opmerkingen: