donderdag 24 november 2011

Lees ik wat iedereen leest?

In de Bestseller 60 van deze week: boeken die ik in een andere uitgave al eerder heb gelezen. Jip & Janneke. December! van Annie M.G. Schmidt en Fiep Westendorp heb ik zelfs nog nooit in handen gehad, maar alle verhaaltjes over Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw staan ook in de verzamelde Jip & Janneke. En die heb ik naar mijn gevoel al vijf keer van kaft tot kaft voorgelezen – zéker de verhaaltjes over de Sint die het hele jaar door een extra grote aantrekkingskracht uitoefenen op wie nog in hem gelooft. Ook de nieuwe bundeling van Fokke & Sukke heb ik niet in handen gehad, maar ik durf te wedden dat het leeuwendeel – minstens 90 procent - van de cartoons eerder in NRC Handelsblad stond. En ik die daarom al heb gezien. (Soms zelfs om heb gelachen.)

11 Reid, Geleijnse & Van Tol - Fokke & Sukke. Het afzien van 2011
16 Adriaan van Dis - Stadsliefde. Scènes uit Parijs
18 Karina Schaapman - Het muizenhuis
20 Charlotte Dematons - Sinterklaas
22 Annie M.G. Schmidt & Fiep Westendorp - Jip & Janneke. December!
26 Jamie Oliver - Jamie in 30 minuten
55 Renate Dorrestein - De stiefmoeder

Geen opmerkingen: